Friday, October 28, 2011

Si Dia...

Kini hari demi hari aku rasa diri ini
bagai semakin jauh dari dia
kini hari demi hari aku rasa diri ini
bagai semakin tidak mengerti
kini hari demi hari aku rasa diri ini
bagai sudah tidak mengetahui

Namun aku berfikir
adakah selama ini aku sudah memahami?
adakah selama ini aku sudah cukup mengerti?
setelah lama aku berfikir
jawapannya tidak sekali

Walaupun sudah hampir 14 tahun aku hidup bersama si Dia
namun hubungan aku dengan Dia hanya bagai baru 14 purnama
atau mungkin tidak sebegitu lama

Dari kecil kelahiran Dia sesuatu yang ku nanti
kehadiran Dia menjadi penyeri hari dan hati
namun mungkin aku tidak pandai memancarkan kasih
membuatkan ia menjauhkan diri

Kini waktu aku untuknya jarang sekali aku isi
membuatkan ia pergi mencari pengganti diri
Kini aku sering berfikir
adakah masih ada ruang buat diri dalam hati
adakah masih ada waktu buat diri aku
waktu sebagai penebus masa lampau kami dahulu
waktu buat kami memahat memori baru


Ya Tuhan
ku bermohon
kau satukan hati kami berdua
ku bermohon
kau lembutkan hati si Dia
agar mungkin disekelimpas waktu
punya aku dalam hatinya
agar disekelimpas waktu
dua hati dapat bertaut semula
setelah sekian lama
dua hati itu terbelah dua...


No comments:

mengenal diri AKU

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Siti Nadiah Bakar nama diberi yang bermaksud Puteri Pemurah Yang Bersegera. Anak ketiga dari 4 beradik, seorang yang suka akan kanak-kanak. Sangat meminati musik dan bercita-cita untuk menggunakan bakat yang ada dengan sebaiknya. Sayang sangat pada keluarganya.