Thursday, May 19, 2011

MANUSIA PELIK!

Manusia pelik!

sering mahu rasa diri hebat, bagus,
boleh hidup tanpa orang lain,
boleh berdiri diatas kaki sendiri,
namun kebenarannya,
jauh dari yang asli.

aku juga begitu!

Manusia pelik!

sering mahu menunjuk kebolehan masing-masing,
mahu berdengki sesama sendiri,
mahu lebih baik dari orang lain,
namun kebenarannya,
jauh dari yang asli.

aku juga begitu!

Manusia pelik!

sering katakan aku tak perlukan bantuan,
sering hidung tinggi bagai langit,
sering mendongak muka,
tanpa sedar untuk sentiasa tunduk ke tanah,
sering mahu hidup bebas,
katakan DUNIA INI AKU YANG PUNYA!
tidak sedar yang ianya sentiasa milik DIA!

aku juga begitu!

Ehm, memang manusia pelik!

sering berkata jauh dari yang asli,
itulah ketentuan illahi dan resam hidup ini,
tiada siapa sempurna dalam setiap inci,
kita hanya perlu bersyukur masih diberi masa
untuk kita berubah tanpa perlu dicari.


No comments:

mengenal diri AKU

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Siti Nadiah Bakar nama diberi yang bermaksud Puteri Pemurah Yang Bersegera. Anak ketiga dari 4 beradik, seorang yang suka akan kanak-kanak. Sangat meminati musik dan bercita-cita untuk menggunakan bakat yang ada dengan sebaiknya. Sayang sangat pada keluarganya.