Monday, March 7, 2011

Auckland...

Alhamdulillah, Maha suci Allah tuhan sekalian alam.

Akhirnya setelah 2 tahun setengah aku menunggu, sekarang baru aku dapat menjejakkan kaki di bumi New Zealand. Sekarang baru 2 minggu aku disini, tapi walaupun hanya baru 2 minggu aku dah rasa bagai 2 tahun la pulak. Teringat sudah kat tanah air tercinta. Rupanye, betullah kata pepatah melayu, hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri. Rasa aku best lagi kot hujan batu, kalau terkena pun ada tempat tuk bergantung.

Di Auckland, aku rasa sendiri, macam bebas. Tapi sebenarnya dalam bebas2 pun, kena la pandai, takut tersesat jalan. Kat sini budayanya lain, cara hidup orang sini semuanya mudah dan ringkas. Mereka hidup tanpa batasan. Hidup mereka nampak bagai mudah je, senang hati je selalu mamat ngan minah mat saleh kat sini. Malam Jumaat, PARTY! Pastu mabuk tak sudah. Buat menyusahkan orang. Mula2 aku rasa takut and menyampah. Tapi selepas 2 minggu dah rasa lali. Rasa macam dah terbiasa dah. Cuma kena jugak hati-hati sebab kalau dah dalam pengaruh alkohol mana hujung pangkal pun tak tau.

Tapi sebetulnya aku simpati dengan hidup diorang kat sini. Walaupun mereka nampak je selalu happy, namun bagi aku mereka dalam kekosongan. Bagai ada lubang besar kat dada mereka yang mereka tak tau bagaimana nak tutup. Tu yang aleh2 mesti pergi clubbing tuk isi kekosongan tu. Kesian aku kat diorang, InsyAllah aku berdoa moga hidayah ALLAH akan sampai pada mereka. Supaya mereka dapat melihat jalan yang lurus dan mengisi kekosongan di hati. InsyALLAH.

OK, sampai sini je ye. Dah malam ni, saya mahu baca nota.

Selamat malam.

No comments:

mengenal diri AKU

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Siti Nadiah Bakar nama diberi yang bermaksud Puteri Pemurah Yang Bersegera. Anak ketiga dari 4 beradik, seorang yang suka akan kanak-kanak. Sangat meminati musik dan bercita-cita untuk menggunakan bakat yang ada dengan sebaiknya. Sayang sangat pada keluarganya.